Analysis of touristic promotion in social media of the Magical Place of Ecuador

Análisis de la promoción turística en redes sociales de los Pueblos Mágicos del Ecuador

Authors

  • Lorenzo Bonisoli Universidad Técnica de Machala, Ecuador
  • Mauricio Freddy Dután Dávila Universidad Técnica de Machala - Ecuador
  • Angel Andrés Procel Romero Universidad Técnica de Machala - Ecuador

Keywords:

Tourism Marketing, Social Media, Magic Places, Ecuador

Abstract

This study aims to analyze the promotion of the “Magic Places” of Ecuador in Facebook, Instagram and YouTube. The analysis focused on the specialized literature review and the analytical observation of the presence of each Magic Place in the social media. The results show that the presence is scarce, not efficient and that touristic organizations and governmental entities should enforce the touristic communication on term of clarity and interests of contents and information provided.  

Author Biographies

Lorenzo Bonisoli, Universidad Técnica de Machala, Ecuador

MA, MBA, PhD. Docente titular de Marketing Sostenible en la Facultad de Ciencias Empresariales, Universidad Técnica de Machala, Ecuador.

Mauricio Freddy Dután Dávila, Universidad Técnica de Machala - Ecuador

Ingeniero en marketing por la Facultad de Ciencias Empresariales, Universidad Técnica de Machala, Ecuador.

Angel Andrés Procel Romero, Universidad Técnica de Machala - Ecuador

Ingeniero en marketingpor la Facultad de Ciencias Empresariales, Universidad Técnica de Machala, Ecuador

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Published

2021-09-27

How to Cite

Bonisoli, L., Dután Dávila, M. F., & Procel Romero, A. A. (2021). Analysis of touristic promotion in social media of the Magical Place of Ecuador: Análisis de la promoción turística en redes sociales de los Pueblos Mágicos del Ecuador. Kalpana- Revista De Investigación, (21), 7–31. Retrieved from https://publicaciones.udet.edu.ec/index.php/kalpana/article/view/38